fiskesvegssjonicemaster

Svegs Sportfiskeklubb bildades redan 1940, men i den nuvarande moderna tappningen blev det en nystart våren 1991. Föreningen hade då legat i dvala under många år. Klubben har en egen lokal mitt inne i Sveg. Vi har även egna båtar. Idag är vi ca 200 medlemmar. Under åren har vi haft och har fortfarande en mycket bred verksamhet med bl. a tävlingar både sommar och vinter. Vi arrangerar olika fiskeresor och – det viktigaste av allt – vi har en bra ungdomsverksamhet som dock har minskat med åren. Tävlingsbiten har varit och är numera den största delen av klubbens verksamhet, från de små tävlingarna på hemmaplan till de stora SM och VM tävlingarna. Här har klubben skördat många SM-medaljer genom åren, framförallt då på ungdomssidan.

klubblokal

Vi brukar samordna styrelsemöten och medlemsmöten.

klubbtjarn

Båtar som klubben hyr ut
Det går att hyra båt av klubben. Vi har 2 stycken mycket fina båtar som för närvarande finns tillgängliga hos Loe Eriksson samt vid Hocksjön. I Hocksjön finns ett bra bestånd av grov röding och öring. Känner du att du inte orkar ro så finns det även motor att hyra. Skulle du vara intresserad ringer du Loe 070-285 20 26 eller Lars Westlund 0680-280 71.

Medlem
Är du intresserad att bli medlem i Svegs Sportfiskeklubb så kan du gå på sidan “Bli medlem” och har du frågor angående detta så får du gärna ta kontakt med Daniel Eriksson på tel 0680-718221 eller 070-6974355.