Härjedalscupen 2022

Vi kan glatt meddela att Svegs SFK även i år kommer att arrangera en Härjedalscup. I år är tävlingarna planerade till den  10–11 december.

Tävlingar

Cupformatet blir oförändrat med två deltävlingar, en på lördag och en på söndag. Den totala placeringssiffran för de två dagarna avgör totalcupen. Ett vandringspris kommer tilldelas den som har högsta totalvikt under två dagar.

Tävlingstid båda dagarna är 10.00-14.00.

All fisk utom gädda, öring, röding och regnbåge räknas. Då tävlingsvattnen ännu inte är bestämda kan vi inte tala om vilka fiskarter som kommer finnas i sjöarna.

Inga påsar kommer delas ut. Vägning kommer ske i korgar som deltagarna häller över sin fisk i. Om du behöver ha en påse i din kont får du ta med en påse själv.

Klassindelning

• J Gemensam juniorklass killar och tjejer tom 16 år.
  • H Herrsenior 17–59 år
  • D Damsenior 17–59 år
  • HV Herrveteran 60 år och uppåt
  • DV Damveteran 60 år och uppåt

Om några klasser blir väldigt små kan vi komma slå ihop två klasser.

Anmälan och betalning

Startavgift 120 kronor per dag. Anmälan och betalning möjlig på plats men vi ser gärna att ni anmäler er och betalar i förväg via Swish till Swishnummer 1236776629. I betalningen ska följande anges:

• Namn
  • Klubb
  • Klass

Föranmälan kan göras från torsdag den 9 december.

Tävlingsvatten

På grund av att vi i dagsläget helt saknar isar och att det fortfarande är så osäkert om hur isläget kommer se ut 10-11 december kan vi inte gå ut med några tävlingsvatten ännu. Tävlingsvattnen kommer dock vara runt Sveg varför vi rekommenderar boende i Svegsområdet.

Mer information längre fram.

Välkommen till Sveg och Härliga Härjedalen.

Mvh Svegs Sportfiskeklubb