Mer information Härjedalscupen 4-5 december

Vi kan nu presentera mer information om Härjedalscupen.

Tävlingsvatten

Lördagen den 4 december tävlas det på Linsellsjön. Start vid badplatsen. Utgång vid 09.30. Tävlingstid 10-14.

Karta se länk nedan:

Söndagen den 5 december tävlas det på Östingsjön. Utgång vid 09.30. Tävlingstid 10-14.

Skyltat från E45 i Byvallen. Resande söderifrån tar lämpligen av E45 mitt för Siksjön. Ingen skyltning denna väg.  I bifogad karta ser ni 1 (startplats), 2 (var skyltning börjar) och 3 (var resande söderifrån tar av från E45).Karta se länk nedan:

Försäljning

Jonny Persson kommer sälja korv.

Tomas Leijon kommer vara på plats och sälja utrustning och beten. Andreas Wetterhall kommer sälja utrustning.

Tävlingar

Cupformatet blir oförändrat med två deltävlingar, en på lördag och en på söndag. Den totala placeringssiffran för de två dagarna avgör totalcupen. Ett vandringspris kommer tilldelas den som har högsta totalvikt under två dagar.

All fisk utom gädda, öring, röding och regnbåge räknas.

Inga påsar kommer delas ut. Vägning kommer ske i korgar som deltagarna häller över sin fisk i. Om du behöver ha en påse i din kont får du ta med en påse själv.

Klassindelning

• J Gemensam juniorklass killar och tjejer tom 16 år.
  • H Herrsenior 17–59 år
  • D Damsenior 17–59 år
  • HV Herrveteran 60 år och uppåt
  • DV Damveteran 60 år och uppåt

Om några klasser blir väldigt små kan vi komma slå ihop två klasser.

Anmälan och betalning

Startavgift 120 kronor per dag. Anmälan och betalning möjlig på plats men vi ser gära att ni anmäler er och betalar i förväg via Swish till Swishnummer 1236776629. I betalningen ska följande anges:

• Namn
  • Klubb
  • Klass
  • Om betalning avser lördag, söndag eller båda dagarna.

Föranmälan kan göras från torsdag den 2 december.

Välkommen till Sveg och Härliga Härjedalen.

Mvh Svegs Sportfiskeklubb