Öppet KM pimpel Siksjön

26 tappra fiskare ställde idag upp på vårt öppna KM på Siksjön. Trots eller tack vare allt snöande så var fisken på Siksjön ordentligt på hugget för de flesta. Längesedan en så hög segrarvikt på sjön och aldrig så många vikter över 3 kilo som idag.

Klubbmästare 2019 blev Loe Eriksson. Han försvarade därmed fjolårstiteln. I insatstävlingen räckte hans vikt till en andra plats. Ett stort grattis till honom.

Vinnare av insatstävlingen blev Tommy Andersson, Ovansiljans SFK  som vann på hela 6818 gram.

Vi passar samtidigt på att gratulera Mats-Arne Axelsson till seger i förra helgens VM-kval i mormyska. Mats-Arne kommer därmed representera Sverige vid nästa års mormyska-VM.

Slutligen en påminnelse om parpimpel och årsmöte nu på tisdag. Parpimpel 17.30-19.00 på Hästholmtjärn. Därefter serverar Laila Westling gulaschsoppa och vi håller årsmöte. Plats är Brukshundsklubbens lokal.

Download (PDF, Unknown)