Rapport från dag 2 på Fågelsjön

En helg på Fågelsjön är nu till ända. Helgen kan summeras med fantastiskt väder, fina isförhållanden, huggvilliga mörtar, stora abborrar och god mat/fika.

Precis som igår nappade mörten bra och de flesta som placerade sig bra hade mycket silverglänsande fiskar i påsarna. Enstaka väldigt stora abborrar gav en bra bonusvikt för de som lyckades få dem.

Dagens högsta vikt hade Mikael Andersén, FK Knallen som lyckades lura upp både mört och storabborrar. Övriga klassegrare idag var Marthina Olsson och Simen Kristiansen. Totalcuperna över två dagar vanns av Simen Kristiansen, Maud Eriksson och Mikael Andersén.

Även i dag fanns god mat och fika att köpa i byföreningens fik. Ett stort tack till er för den servicen, det var verkligen uppskattat.

Svegs Sportfiskeklubb tackar alla som deltagit och ställt upp i helgen.

Download (PDF, Unknown)