Rapport från tävling på Fågelsjön 15 april

I strålande solsken och på tjocka isar ordnade Svegs Sportfiskeklubb idag tävling på Fågelsjön.

Totalt 55 personer äntrade isen. De flesta med stora påsar hade mestadels mört idag. Men det kom också upp en hel del riktigt stora abborrar.

Dagens tävling var även KM i pimpel för Svegs SFK. Klubbmästare 2023 blev Hans Erlingsson som även hade dagens tyngsta påse. Bästa dam och tillika klubbmästare bland damer blev Maud Eriksson. Bäste junior för dagen blev Simen Kristiansen, Särnaharrens SFK.

Efter tävlingen serverades god mat och fika i caféet bredvid.

Imorgon är det dags för ytterligare en tävling på Fågelsjön, men då i de västra delarna av sjön. Då avgörs också helgens totalcup där platssiffra för de två tävlingarna avgör. Troligtvis är fisken lika bra på gång även imorgon. Alla pimpelsugna hälsas välkomna. Caféet är öppet även imorgon.

Resultat från dagen finner ni nedan:

Download (PDF, Unknown)